Hazine ve Maliye Bakanlığı, kayıt dışı ekonomi ile mücadele çalışmaları kapsamında yeni adımlarını duyurdu.
Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan (GİB) yapılan açıklamaya göre Hazine ve Maliye Bakanlığı, etkin vatandaş ihbarı için yeni şikayet kanallarını devreye aldı.
Sosyal medya üzerinden şikayette bulunabilecek
Yeni dönemde IBAN’la ödeme isteyen ve fiş, fatura kesmeyenler, üzerinden hızlı bir şekilde şikayette edilebilecek.
Sistem güncellendi
İhbar ile şikayetleri kolaylaştırmak ve hızlandırmak için GİB’in resmi internet sayfası, Dijital Dairesi, GİB Mobil ve Vergi İletişim Merkezi hizmetleri güncellendi.
İhbar hattı açıldı
Ayrıca, BİP Vergi İhbarı Servisi, X ve Instagram İhbar Hesapları (“gibihbar” üzerinden “DM-Direkt Mesaj” yoluyla) ve WhatsApp İhbar Hattı (0 552 189 0 189) hizmete açıldı.
Kimler şikayet edilebilecek?
Gelir İdaresi Başkanlığı’na göre ihbar edilebilecek konular şu şekilde:
– Düşük KDV oranı uygulanması
– IBAN/PTT çeki yolu ile ödeme talep edilmesi
– Fiş/fatura verilmemesi
– Başka işletmenin POS cihazının kullanılması
– Mükellefiyet kaydının olmaması
– Sahte/yanıltıcı belge düzenlenmesi veya kullanılması
– Personel ücretinin elden ödenmesi
– Kira gelirinin beyan edilmemesi
– Tapu harcının eksik ödenmesi
– Kaçak ürün satışının yapılması